Egen pesto och vegetarisk lasagne

Hej på er!
Finally fredag och äntligen helg :)

Här kommer en liten lasagne som kan piffa upp en regning kväll.

Hemmagjord pesto är så¨himla gott. Och jag vet att dete inte är en stor grej för många, men er andra, var inte rädda att testa. Jag har hittat mina nya hobby...att blanda egna pestosorter. Och du kan göra så mycket gott med det lilla du har i kylen.
Här använde jag getost, valnötter, olivolja och ruccola sallad. Det är väldigt gott med de klassiska färska örterna också, men ruccolan ger en speciell smak som är värd att testa.
Mixa ihop ihop och smaka av.

Resten av lasagnen består av ugnsgrillad pumpa, fänkål, lök och paprika och sedan soltorkade tomater och stekta cornbitar. Jag gjorde även en tomatsås med lite cheddarost i bestående av: tomatpure, salt, peppar, lite havremjölk och lite riven cheddaost som fått koka ihop lite.

Sedan gör du bara lasagnen som vanligt med plattor och olika lager. Jag använde mig av fullkornsplattor.
Såsen är inte den vanliga, mne eftersom det är så mycket annat gott i kände jag för att göra en lite lättare variant istället.



Hoppas det smakar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0